Persoonlijke ontmoetingen

Bedrijfsfeest

Persoonlijke ontmoetingen met collega’s zijn vaak een uitstervende traditie. Naarmate de bedrijven volwassener zijn geworden, zijn er veel meer mensen om elkaar te ontmoeten en te socializen. Ik zou het daarmee eens zijn, aangezien de communicatieboodschap nog slechts in woorden kan worden uitgedrukt. Ideeën over hoe met elkaar “om te gaan” zijn vervangen door mobbing, maar sommige evenementen zijn nog steeds gebonden aan sociale grenzen. Kortom, het is effectief. Maar wat zijn de doelstellingen van een “vergadering buiten het kantoor”? Wat is de richting? Controleer de “Placities”. Het is zeer onwaarschijnlijk dat u uw ongevoelige collega’s ontmoet in een veelheid van evenementen. filiaalchef van de firma, of de baas van uw collega. En toch, in alle gevallen, hebben die mensen regelmatig met u te maken gehad, dus ook zij willen als gelijken behandeld worden.

Aangezien ik niet echt open was over mijn eigen vraag waarom ik een doelwit meenam, realiseer ik me dat onder het slechte aspect valt dat ik me slechts van één deel bewust was, namelijk het eindresultaat, toen ik dacht aan het hebben van een persoonlijke blij-heid. Het “leuke” aspect en de “brede” reikwijdte van het uitje, en mijn censuur. Er zijn veel “leuke” bedrijfsfeest, maar er zijn ook presentaties, verkoopgerichte presentaties, teambuilding-evenementen, politiek, en niets van “leuks” erbij. Tijdens een van mijn recente bedrijfsuitjes zat ik in de buurt van een teamlid dat met zijn wijsvinger zat te wijzen, als een hond die blafte om zijn aandacht. Zelfs tijdens een bedrijfsuitje kun je tenminste respectvol met anderen omgaan… of niet. Ik heb me nog niet gerealiseerd, en wil zelfs niet weten, hoe dit onze professionele uitkomst zou kunnen beïnvloeden. Misschien (let wel…ik heb dit nog niet waargenomen in ons bedrijf) wil je bij die groep managers horen die niet echt investeren in het geluk van de deelnemers. Want daar staat die lange rij onproductieve geduldig te wachten, terwijl jij probeert de focus en het plezier een beetje laag te houden.

Een klein beetje advies en ik denk, dat is de essentie: 1. Wat is uw doel hier? Waarom heeft u het bedrijfsuitje besteld? Heeft u de factoren gecontroleerd: tijd- en geldbudget, doel, op de eerste plaats de oplossing van de verwachtingen van de klant, tijdstip van de dag, telefoon, plaats, enz. 2. Brand voor een minuut en laat uw team om hun zorgen te vragen. Of u nu besluit om het bedrijf zelf op te starten (Het is gebeurd) of u besluit het te delegeren aan een dienst van derden, er is één moraal om te onthouden: de mensen die u gelukkig wilt maken, zijn de mensen die u boos wilt maken. Laat hen deze vraag stellen: Gebeurt dit op dit moment, of als ik hier “nee” op zeg. En de kans is groot dat het antwoord nee is, is het goed of slecht? De vraag moet gaan over tijd en geld niet over Vuur. De ene persoon is in contact gekomen met de gevoelens van de ander en heeft hem overgehaald en verouderd. 3. Hoe belangrijk is het doel? Als het moeilijk is om de middelen te behouden, denk ik, dat het zeer waarschijnlijk is dat andere factoren zullen overtreffen, praten over de keuze van de gebeurtenis. Als het echt is, laat ons dan de waarden die we willen in herinnering brengen en er onze aandacht aan schenken.4. Beperkingen zijn altijd aanwezig. Niet alleen voor het moreel van de mensen, maar ook voor de kwaliteit van de ondernomen actie. Al dit soort kortsluitingen van droom en een positief doel: onderschat nooit, “het opmerken van het Walter Mitty syndroom.” En als je laat zien dat je de baan echt beoordeelt een Mislukking als het teamlid niet aan de verwachtingen voldoet, zelfs iets onbelangrijks opoffert. 5. Vergroot de mogelijkheid tot communicatie. Laten we degenen aan wie u leiding geeft, vragen of u te ver bent gegaan – te belerend? Hoewel de blik klein is, kan het bijna onmogelijk zijn om het te weten zonder het te vertellen, en niet comfortabel om dit te benadrukken. Maar het is nodig! 6. En om te vragen: Waarom is dat gebeurd? En onthoud dit, dit gaat niet over ontvlambare individuen die minder doen dan hun werk. Het gaat over hun acties. Het gaat er niet om dat je gelijk hebt, het gaat erom dat je je taak volbrengt. Dat is waarom teambuilding altijd bij ons is geweest: om een vertrouwenscultuur en een betrouwbaar team te bevorderen.

Lees meer

Sup verhuur 
Sup huren